Úspech je disciplína

Autor: Tatiana Filipčíková | 25.4.2016 o 6:56 | (upravené 29.4.2016 o 10:55) Karma článku: 3,33 | Prečítané:  649x

Michaela Brutenič, úspešná bikini fitnesska, ktorá sa stala mojou motiváciou vo všetkých smeroch. Priblížili sme vám to, prečo bije jej srdce naplno.  Každé jedlo má svoj recept. Pripravili sme pre vás ten jej recept na úspech.  

Michaela Brutenič, úspešná bikini fitnesska a matka v jednej osobe. Osobne som Mišku spoznala na otvorení nového fitness centra v Bratislave,City Fitness. Hneď prvé dni v práci sme si k sebe našli cestu. Teraz je to pre mňa najlepšia kolegyňa a skvelá kamarátka, ale nebolo to vždy tak. Registrovať som ju začala tak ako všetci ostatní, počas jej úspechov v kategórií bikiny fitness. Všímala som si jej fotky o premene, úspechy, ktoré sú zverejnené na Facebook Fan Page(na ktorých je ako 77 kg vážiaca mamina a o rok a pol neskôr ako 47 kg vážiaca bikini fitnesska). Vtedy jej patril môj veľký obdiv, ktorý si zaslúži za tvrdú prácu a disciplínu.Teraz ju už poznám aj osobne a môj veľký obdiv nabral iné rozmery. Je to matka a manželka na plný úväzok, osoba s veľkým srdcom pre rodinu aj fitness. Viem, že tieto dve veci tvoria jej život, v ktorom je šťastná. Vyvolala mimoriadny záujem nielen u žien, cieľom ktorých je upraviť si postavu do novej podoby. Jej (takmer neuveriteľnú) premenu oceňovali aj mnohí muži– fitness tréneri, ktorí majú s chudnutím a úpravou postavy dlhoročné skúsenosti.Miška bola pre mňa motiváciou už keď sme sa nepoznali. Pamätám si ako som jej fotky ukazovala priateľovi so slovami : „takto raz chcem vyzerať."Vtedy som ešte ani netušila koľko je za tým práce, disciplíny, odriekania si. Miška je veľkou motiváciounie nie len pre mňa ale pre mnoho žien, ktoré sa pýtajú ako to dokázala. Aj preto som Mišku poprosila, aby nám v krátkosti priblížila proces,ktorého výsledkom bola naozaj skvelá forma na nominačnej súťaži v bikini fitness, ktorá sa pod názvom Fitness Cup 2013 konala 8. septembra 2013 v Trenčíne. Mnohé nám Miška vysvetlí v tomto interview, ako začala, čo ju motivovalo, jej tréningový plán a hlavne strava o ktorej sama zistila, že je základom procesu a cesty k úspechu.

Miška:„Ako som začala s premenou z maminy na bikini fitnessku?

Poznáte to mnohé a ak nie, čaká to aj na vás. Tehotenstvo, naberanie na váhe, pôrod a trápenie sa s nadváhou. To, čo ste pred tehotenstvom považovali za „hračku“, je po pôrode trápením – váha nie a nie klesnúť, postava sa mení iba minimálne. Manžel vám síce hovorí, že „jemu sa páčite aj tak“, ale pohľad do zrkadla ukáže, že to už nie ste vy – vidíte na sebe každý kilogram navyše, každý centimeter na stehnách, páse, či zadku. Bol to aj môj prípad a tak začiatkom marca 2012 prehlásim – chcem schudnúť! Chcem vyzerať tak, ako pred pôrodom! Chcem byť opäť pekná! Nechcem vážiť tých 77 kilogramov, ktoré mi už niekoľko týždňov vytrvalo ukazuje váha, keď sa na ňu postavím!

Hľadám a nachádzam fitness centrum, ktoré má detský kútik (dcérku, ktorej príchod na svet je príčinou mojej nadváhy, musím mať aj počas cvičenia pod kontrolou), začínam s mojim prvým kruhový tréningom. Získavam tréningový plán, v ktorom idem „z cviku na cvik“ s prestávkami do 60 sekúnd medzi jednotlivými cvikmi, takéto „okruhy“ spočiatku zvládam 2-3, neskôr už nie je problém prakticky bez prestávky absolvovať aj 4-5 týchto okruhov. K tomu aeróbna aktivita. Detský kútik vo fitness centre je obrovskou výhodou – dcérka si zvyká na nových kamarátov, ja mám čas 4x do týždňa venovať sa sebe a aj keď stravu nemám 100% (nejem mastné jedlá a obmedzujem všetko, čo má sladkú chuť ... presnejšie, ), začiatkom januára 2013 mi váha ukáže mínus 9 kilogramov. Úprimne, čakala som viac! Úprimne, čakala som, že to príde skôr! Kde robím chybu? Teraz už odpoveď poznám – chybovala som v strave.

Začiatok mojej premeny na bikini fitnessku :

Je január, vážim 58 kg – a som frustrovaná. Cvičím 4x do týždňa, nepretržite 10 mesiacov bez jedného vynechaného tréningu a napriek tomu mi váha ukazuje iba o 9 kilogramov menej, ako na začiatku! Rozmýšľam nad sebou, že som zlyhala, že nedokážem sa „vrátiť“ tam, kde som bola pred pôrodom. Ostanem taká ako som už do konca života? Budem sa báť pozrieť na seba do zrkadla a leto, kúpanie v plavkách a šaty obopínajúce telo budú pre mňa nočnou morou? Mám predsa iba 25 rokov – a nehodlám sa vzdať! Ku kruhový tréningom (v ktorých využívam výlučne cviky na stehná, zadok, chrbát, prsia a paže – plecia úmyselne nezaťažujem) pridávam jedálny lístok, v ktorom využívam tieto potraviny

Raňajky ... jogurt, ovocie, ovsené vločky s mliekom, 100%celozrnný fitness chlieb, nizkotučný syr, cottage chesse

Desiata ... proteininový nápoj

Obed ... kuracie mäso, hovädzie mäso, ryby, zelenina, bataty, avokádo, mozarrela, ryža, quinoa

Olovrant ... tvaroh, jogurt, ryžové chleby, proteinová tyčinka

Večera ... tuniak vo vlastnej šťave, rajčiny, pšeničné placky s mäsom a zeleninou, kuracie mäso, ryža alebo quinoa

Ako som sa zmenila na bikini fitnessku?

4 mesiace tréningu, 4 mesiace, počas ktorých mám stravu ako tak pod kontrolou a moja váha klesla o 4 kilogramy. 54 kg nie je veľa, ale ja chcem viac! Chcem telo, aké majú dievčatá z fitness časopisov a na dosiahnutie svojho cieľa som ochotná trénovať aj pod prísnym dohľadom fitness trénera – od 1. mája 2013 začínam so skutočným tréningom, ktorý mi vypracoval fitness tréner Rudo Kopčok.


 

Pondelok ... trénujem nohy, zadok, lýtka

Drepy bez záťaže ... 10 opakovaní

Drepy s činkou ... 20kg/10opakovaní; 40kg/10 opakovaní; 50kg/10 opakovaní; 60kg/10 opakovaní; a posledné 2 „zhadzované“ série - 60kg/50kg/40kg, každá zaťaž 10 opakovaní

Mŕtvy ťah s vystretými nohami ... 20kg/10 opakovaní; 25kg/10 opakovaní; 30kg/10 opakovaní; 35kg/10opakovaní

Výpady dozadu bez záťaže (na každú nohu) ... 10 opakovaní

Výpady dozadu s jednoručkami (na každú nohu) ... 8kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní; 12kg/10 opakovaní; 12kg/10 opakovaní

Zakopávanie ... 15kg/10 opakovaní; 20kg/10 opakovaní; 25kg/10 opakovaní; 30kg/10 opakovaní; 30kg/10 opakovaní

Predkopávanie ... 20kg/10 opakovaní; 25kg/10 opakovaní; 30kg/10 opakovaní; 35kg/10 opakovaní

Výstupy na lavičku bez záťaže (na každú nohu) ... 10 opakovaní na každú nohu

Výstupy na lavičku s jednoručkami (na každú nohu) ... 6kg/10 opakovaní; 8kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní

Výpony na lýtka bez záťaže ... 5 sérií po 20 opakovaní; 6 séria až do úplného zlyhania

Brucho

Utorok .. trénujem ramená, chrbát

Príťahy v predklone s veľkou činkou ... 10kg/10 opakovaní; 15kg/10 opakovaní; 20kg/10 opakovaní; 25kg/10 opakovaní

Sťahovanie kladky na úroveň pŕs ... 20kg/10 opakovaní; 25kg/10 opakovaní; 30kg/10 opakovaní; 35kg/10 opakovaní; 40kg/10 opakovaní

Sťahovanie kladky za hlavu ... 20kg/10 opakovaní; 25kg/10 opakovaní; 30kg/10 opakovaní; 35kg/10 opakovaní; 35kg/10 opakovaní

Zhyby na hrazde ... 3-4 série po 8-10opakovaní

Príťahy na kladke ... 15kg/10 opakovaní; 20kg/10 opakovaní; 25kg/10 opakovaní; 25kg/10 opakovaní; 25 kg/10 opakovaní

Upažovanie v stoji s jednoručkami ... 4kg/10 opakovaní; 6kg/10 opakovaní; 8kg/10 opakovaní; a posledné 2 „zhadzované“ série - 8kg/6kg/4kg, každá záťaž 10 opakovaní

Upažovanie v predklone s jednoručkami ... 4kg/10 opakovaní; 4kg/10 opakovaní; 6kg/10 opakovaní; 6kg/10 opakovaní

Tlaky na ramená v sede s jednoručkami ... 4kg/10 opakovaní; 6kg/10 opakovaní; 8kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní

Tlaky na ramená v sede s veľkou činkou ... 5kg/10 opakovaní; 5kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní

Streda ... trénujem biceps, triceps, prsia

Bench press ... iba tyč o váhe 10kg/10 opakovaní

Bench press ... 15kg/10 opakovaní; 15kg/10 opakovaní; 20kg/10 opakovaní; 20kg/10 opakovaní;

Rozpažovanie na lavičke s jednoručkami ... 4kg/10 opakovaní; 4kg/10 opakovaní; 6kg/10 opakovaní; 6kg/10 opakovaní

Bench press na šikmej lavičke s jednoručkami ... 4kg/10 opakovaní; 6kg/10 opakovaní; 8kg/10 opakovaní; 8kg/10 opakovaní

Biceps v stoji s jednoručkami ... 4kg/10 opakovaní; 6kg/10 opakovaní; 8kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní

Biceps na Scottovej lavici ... 5kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní; 15kg/10 opakovaní; 15kg/10 opakovaní

Priťahovanie kladky na biceps ... 5kg/10 opakovaní; 7,5kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní

Bench press na úzko, triceps ... 10kg/10 opakovaní; 12/10 opakovaní; 15kg/10 opakovaní; 20kg/10 opakovaní

Triceps s kladkou v stoji ... 7,5kg/10 opakovaní; 10kg/10 opakovaní; 12,5kg/10 opakovaní; 15kg/10 opakovaní

Triceps kľuky na lavičkách ... bez záťaže 3 série pi 20 opakovaní; 2x so záťažou 10kg/10 opakovaní

Stravu v máji veľmi neriešim, ale od júna sa všetko mení. Začínam trojmesačnú prípravu cieľom ktorej má byť vystúpenie na súťaži Fitness Cup 2013 v kategórii bikini fitness. Viem, cieľ odvážny a na jeho dosiahnutie používam okrem hore uvedeného tréningu aj tzv. sacharidové vlny. Čo to znamená? Denno denne mením príjem bielkovín (v dni, kedy mám vysoký príjem sacharidov ich zjem 50-100g, pri nízkom príjme sacharidov ich denne zjem aj 150 g) a koncentrujem sa aj na zmenu príjmu sacharidov – tie sa pohybujú v hraniciach od 50 g až po 250 g v jeden deň podľa nasledujúceho rozpisu.

Strava v júni a v júli

denný príjem sacharidov (krytý väčšinou vo forme ryže a ovsených vločiek – na raňajky si dávam ovsené vločky s vodou a polovocou banánu) sa pohybuje v týchto číslach ... 50g,100g,150g, 200g, 250g, 50g, 100g, 150g, 200g, 250 gramov

denný príjem bielkovín (krytý výhradne kuracie mäso) ... 50-100g v dňoch kedy mám príjem 150g a viac sacharidov, 100-150g v dňoch, kedy mám príjem sacharidov pod 150g

Cheat day (deň, kedy môžem stravovací režim porušiť nejakým iným jedlom) ... neexistuje

jedálny lístok pozostáva z 5-6 porcií, pri nízko sacharidových dňoch jem sacharidy do tréningu, po tréningu prijímam iba bielkoviny (predchádzam tak hladu a prakticky som stále najedená)

sústreďujem sa na príjem vody, denne jej vypijem viac ako 3 litre

hmotnosť po 6. týždňoch – 51 kg

Strava v júli a v auguste

denný príjem sacharidov (krytý väčšinou vo forme ryže a ovsených vločiek – na raňajky si dávam ovsené vločky s vodou a polovicou banánu) sa pohybuje v týchto číslach ... 50g,50g, 100g,150g, 200g, 250g, 50g, 50g, 100g, 150g, 200g, 250 gramov, tento príjem sa pravidelne strieda

denný príjem bielkovín (krytý výhradne kuracie mäso) ... 50-100g v dňoch kedy mám príjem 150g a viac sacharidov, 100-150g v dňoch, kedy mám príjem sacharidov pod 150g

Cheat day (deň, kedy môžem stravovací režim porušiť nejakým iným jedlom) ... áno, po 12. dňoch si môžem dopriať veľkú porciu zmrzliny (ani nehovorím, aká to je dobrota!)

jedálny lístok pozostáva z 5-6 porcií, pri nízko sacharidových dňoch jem sacharidy do tréningu, po tréningu prijímam iba bielkoviny (predchádzam tak hladu a prakticky som stále najedená)

sústreďujem sa na príjem vody, denne jej vypijem viac ako 3 litre

hmotnosť pred súťažou– 47 kg v

Posledných 5 dní pred súťažou

denne zjem iba 50g sacharidov (striedam ryžu, ryžové chleby, ovsené vločky, špenát, brokolicu), k tomu bielkoviny z vaječných bielkov

24 hodín pred súťažou začnem postupne prijímať viac sacharidov, do súťaže ich „zvládnem“ 250g

Na súťaži som skončila na 7. mieste, ale stáť na súťažnom pódiu a počuť povzbudzovanie od najbližších, to je lenšpička ľadovca, ktorý sa v mojom prípade volá „chudnutie“. Od marca 2012 do septembra 2013 som dokázala zbaviť sa rovných 30 kg nadváhy, mám telo, aké som nemala ani pred pôrodom a prestala som sa báť pohľadu do zrkadla. A ak som to dokázala ja, dokážete to všetky. Držím vám palce, dievčatá!"

Ako sa menila hmotnosť Mišky?

Marec 2012, niekoľko mesiacov po pôrode ... 77kg.

Január 2013, 10 mesiacov po tom,čo začala s kruhovým tréningom ... 58kg.

Júl 2013, koniec prvej fázy prípravy na súťaž ... 51kg.

September 2013, váha pred súťažou v bikini fitness ... 47kg.

Ďakujem Miške, za priblíženie jej cesty. Ja som odpoved dostala, pre seba aj pre vás. Dúfam, že sme týmto pomohli nejednej žene či mladej slečne. Návod by bol, už chýba len veľká chuť dosiahnuť svoj sen. Držíme palce !  

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?